søndag 11. november 2007

PLE

Fritt oversatt, så er PLE for meg et personlig tilpasset læringsmiljø der jeg selv bestemmer innholdet ved at jeg ansvarliggjøres for min egen læring. PLE står for Personal Learning Environment. PLE betyr for meg at personlige læringsmål, digitale kommunikasjonsverktøy, sosiale nettverk, drifting av blogger, e-mail-system er integrert i ett system. Et praktisk eksempel på dette er nettleseren FLOCK som har forsøkt å tilby flere tjenester tilpasset brukeren. Det flock gjør, er at den lar brukeren "abbonere" på de tjenester han/hun ønsker, slik at det da blir unødvendig å skrive inn nettstedsadressene til disse sidene, da de allerede ligger på verktøylinja med ikoner, og derfor bare ett tastetrykk unna.

1 kommentar:

Runar Oudmayer sa...

Dette synes jeg var en god oppsummering.